dinsdag 21 juli 2015

Summer's here + giveaway

Vakantie...  eindelijk! Daar heb ik weken naar uitgekeken.  Vooral omdat de vakantie startte met mijn 34e verjaardag! Een mooi reisje gepland en wat nieuwe kampeerspullen gekocht om er zo een weekje tussenuit te knijpen.  Het vooruitzicht bracht rust in mijn hoofd en met deze ook creativiteit.  Het bloggen lukte al een tijdje niet, hoewel er wel nieuwe naaisels kwamen.


Vacation time... finally! I longed for it for weeks now. Best part of it, it started with me turning 34 years.  We planned a trip to a campside for a week. The idea gave me the much needed rest but it also brought me back some creativity.  Blogging was not on my list, but the sewing continued.


Net voor ik vertrok op reis heb ik - dankzij de rust in mijn hoofd - nog een jurkje gemaakt voor nichtje Ode.  Het stofje had ik al even liggen en ik zocht naar een patroontje om er iets mee te doen maar de inspiratie kwam maar niet.  Tot nu. Ik heb een ander patroon wat aangepast en dit is het resultaat. Ik doorknipte het bovenpand,  fronste de rok en stak er een paspel tussen.


Just before I parted for my trip I made a dress for my little niece Ode.  The fabric was one in my stash which hadn't got a project until now.  I hacked a pattern and this is my result. I cut the top in two, didn't pleat the skirt but simply gathered it and added some binding.








Ik kocht net een blinderits voet en dat leverde me een prachtig resultaat op.  Wat een gemak! Had ik al veel eerder moeten kopen! Ik moet wel nog steeds leren hoe ik het patroon kan laten doorlopen.


I bought a zipper presser foot and I gave a stunning result and it's so easy!  I still have to learn how to make a pattern continuous.




Voor het eerst maakte ik gebruik van een siersteek. Wel had ik er rekening mee moeten houden hoeveel draad dat nodig heeft! Halverwege was mijn spoel op - lichte paniek - maar gelukkig kun je in het eindresultaat niet zien waar dat precies gebeurde.


Using a decorative stitch was a first.  Note to self: use a full threated bobbin! Halfway it was empty and with a sheer panic I had to make a new start impeccable... and thank God it worked!




Fabric: Michael Miller - Plum Pirouette - Bolletjeseend
Pattern: B* Inspired #4 - B1503 (tweaked) 


Dus de vakantie startte met mijn verjaardag.  Hoewel ik de bijna de hele dag gespendeerd heb in de wagen onderweg naar onze vakantiebestemming Ile de Ré - Frankrijk, had ik een superdagje! Ik kreeg fijne cadeau's waarvan manlief er toch wel duidelijk de beste had. Een etentje bij - mijn held - Roger Van Damme. * zucht * Heerlijk vind ik dat! Zie hier wat reisfoto's:


So my holidays started with my birthday.  Although I'd spend the most of the day in the car on our way to Ile de Ré - France, my day was tops! Got lovely presents and my husband got the nicest one.  A dinner in a fancy restaurant known for its desserts! This is how our vacation spot looks like:


La Flotte

La Couarde sur mer

St Martin de Ré



En ja, een verjaardag gaat niet alleen om cadeautjes krijgen, maar ook over geven. Zin om kans te maken op 1 meter Lillestof (zoals hieronder)? Laat dan gerust een berichtje na en wie weet win je stof voor een volgend project. Op 31 juli laat ik een onschuldige hand een winnaar kiezen.  Veel succes!


1 meter Lillestof te winnen





45 opmerkingen:

  1. Ik doe graag mee! Wat een leuk jurkje is het geworden, zo goed krijg ik mijn blinde rits nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch jurkje. nichtje zal blij zijn!!! ik doe ook graag mee aan de loting. volg je blog rgelmatig en vind er altijd wel inspiratie in! gelukkige verjaardag in uitgesteld tempo en doe zo voort; je bent onze voortdurende inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooi kleedje geworden! Ik doe ook graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kleedje is echt prachtig!
    Dat zou mijn dochter ook dadelijk met een grote smile aannemen.
    Ik wil me gaan wagen aan een kleedje in tricot, dus dat meterje zou hier heel welkom zijn. Ik doe dus graag mee aan de give-away :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een prachtige stoffencombinatie heb je uitgekozen voor de jurk. Hij is heel mooi geworden.
    Ik doe bij deze ook graag mee aan de give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh leuk! Ik kende je blog nog niet maar zie het nu voor het eerst via de facebookgroep. Eens zien of ik je kan volgen. Heel leuk jurkje is dat geworden, supermooi! En ik doe graag mee met je give-away! En last but not least: gelukkige verjaardag he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kleedje. Die rits zit er perfect in, wou dat ik dat ook al kon.
    Ik wil heel graag dit superleuke stofje winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik doe ook graag mee wat een pracht van een kleedje ik zie mijn kleindochtertje er al in rond lopen ik wens je verder nog een tof verlof en ook een gelukkige verjaardag geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooh maar in dat stofje zou mijn dochter nogal stralen, ik doe mee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, mooi lillestofje! Doorlopen van patroon lukt mij ook niet, zonde he

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is dat een paneelstofje ofzo, of heb je gewoon effen stof gevonden in de perfecte kleur? Echt mooi! Patronen laten doorlopen is eigenlijk niet zo moeilijk hoor: gewoon zien bij het uitknippen dat de patroondelen - nog zonder de naadwaarde - perfect aan elkaar aanpassen. Bij het stikken er goed op letten dat je perfect stikt op de aangetekende naadwaarde. Hier vind je nog wat tips: http://spiegelstiksels.blogspot.be/2011/10/tips-en-tricks-voor-doorlopende-prints.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips! Ik probeer het zeker zo eens uit. Het jurkje bestaat gewoon uit twee stofjes, ik had toevallig het perfecte roze liggen. :)

      Verwijderen
  12. Wat een leuk stofje! En mij stoort het absoluut niet hoor, die niet doorlopende print!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. [Ik pas voor de stof] Wat een prachtig jurkje, de effen bovenkant is helemaal wat de onderste stof vraagt. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedaan. Ik weet weer welk kleedje hier het volgende is. Het bovenstukje maakt het echt af. Gelukkige verjaardag trouwens.
    En ik doe heel graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk jurkje!
    En ik doe graag mee voor het stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk jurkje! Mijn eigen meisjes zijn wel al iets te groot voor dit patroontje :-)
    Ik doe graag mee voor dat metertje stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkige verjaardag ;-)
    Wat een mooie jurk!,en ook het stofje is zo leuk, mijn dochter van 3jzou de roze bloemetjes, twee heel belangrijke elementen tegenwoordig, geweldig vinden voor een jurk! We doen graag mee :-)
    Groetjes Els S.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig jurkje, de siersteek vind ik helemaal top (heb me daar zelf nog niet aan gewaagd). En dat metertje stof dat er te winnen valt... de ideeën komen al bij me boven :) Leuk blog trouwens, kom het voor het eerst tegen. Je ziet me hier zeker nog terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik word ook 34 volgende maand voor u een dikke proficiat. Blinde rits voet mmm toch maar ook eens aanschaffen... Ik ding graag mee naar dat mooie stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die blinderitsvoet is echt een aanrader! Ik had die echt al veel eerder moeten kopen. Je rits zit er in no time heel erg netjes in.

      Verwijderen
  20. wat een mooi kleedje, dat metertje stof wil ik ook wel winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooi kleedje :-)
    Vanaf welke maat begint het patroontje?
    Ik doe ook graag mee voor het stofje. Kan ik mooi kleedje en dekentje maken voorr mijn dochtertje in de couveuse

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig jurkje!! En ik doe graag mee voor het stofje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo! Hoop dat ik nu kan posten...
    Prachtig jurkje!!!
    Graag meedoen v de stof rest!!
    Grtjs Malika

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel knappe stoffencombinatie en een erg mooi patroontje! Top! Natuurlijk ding ik zelf ook graag mee naar dat mooie stofje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super mooi jurkje.. En ik dacht dat ik die stof al eens zag in andere kleuren ook?
    Doe ook graag mee voor de stof!! Mooi! groetjes, joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi jurkje!! ook ik maak graag kans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw.. prachtig jurkje.. Erg mooi gedaan. Zou ook graag meedingen voor het stof..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat een prachtig kleedje zeg!

    En jaaaaaa, I love lillestof :) Dus ik doe ook wel graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi stofje! Daar maak ik graag iets moois mee. Zou ik ook zo'n mooi jurkje kunnen maken? Hmm. Toch maar proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ideaal stofje voor een kleedje voor mijn kleinkind en ....dit in dit mooie modelletje; 2 vliegen in één klap...ik hoop dat ik mag winnen...alvast bedankt, christine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel leuk kleedje!!!! En nog een late fijne verjaardag. Ook waag ik nu mijn kans op het mooie stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leen De Peuter22 juli 2015 om 22:34

    Ik kende je blog ook nog niet, maar volg graag.
    Het printje bij de rits laten doorlopen: als je ene kant van de rits erin staat, de rits toedoen en op de hoogte van de overgang op je tweede deel van de rits een lijntje zetten, dan weet je dat dat lijntje overeen moet komen met je tweede overgang. Succes.
    Gelukkige verjaardag!
    Ik ding graag mee naar het stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het een prachtig jurkje geworden! De stoffen zijn prachtig en de siersteek maakt het helemaal af. Ook heb je me overtuigd: ik schaf een blinde ritsvoet aan! Zo mooi!
    Vraagje: Heb je de rok gefronst met een rimpelvoetje? Of handmatig?
    Hoe dan ook een zeer geslaagd project! En natuurlijk zouden min dochtertjes en ik heel blij zijn met die prachtige lap Lillestof ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rimpelen gebeurt gewoon handmatig. Ik weet niet of zo'n rimpelvoet echt een meerwaarde zou betekenen voor mij.

      Verwijderen
  34. Wat een mooi jurkje en die siersteek maakt het helemaal af!
    Leuk tricootje! Ik doe dus ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk jurkje. Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie kleurencombinaties!! Ik doe heel graag mee vr de stof, mijn meiden vinden ze superleuk! Sarah Geerts

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi resultaat, goede reden om ook een blinde rits voetje aan te schaffen! Ik doe graag mee. Groetjes Marieke Brok

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk zo een vrijgevige jarige! Ik doe dus heel graag mee. Ik wens je nog een gelukkige verjaardag!! Mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk zo een vrijgevige jarige! Ik doe dus heel graag mee. Ik wens je nog een gelukkige verjaardag!! Mooi jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zojuist je blog ontdekt en val meteen met m'n neus in de boter met een give-away. Ik doe graag mee! Schattige kinderjurkjes maak je, zeg! Misschien moet ik ook maar weer eens aan de slag voor m'n nichtje :).

    BeantwoordenVerwijderen